top of page
  • תמונת הסופר/תהמערכת

זרקור המחנה // יבגני שבלזון כותב על ההשפעות של "Falkor Ensemble"


אהבת חיי המוזיקלית הראשונה הייתה מוזיקה של סוף שנות 60 – תחילת 70: פרוגרסיב וארט רוק של King Crimson ו Camel- והפסיכדליה של Love ו-Pink Floyd המוקדמים. ג'ימי הנדריקס היה בשבילי ההתגלות הגדולה והחשובה אי פעם! יותר מאוחר נחשפתי לג'אז ולמוזיקה המאולתרת במובן הרחב של המילה, במיוחד להוצאות של לייבל הג'אז ECM האווירתי (תעיפו מבט על העבודות של John Abercrombie ו- Keith Jarrett), ואלתור חופשי של Albert Ayler ו-John Coltrane.

מאז שהתחלתי לעשות מוזיקה, חיפשתי את הכיוון שהוא שלי ויאפשר לי לבטא את הרגשות והתחושות שאני רוצה להעביר דרך נגינה. באופן טבעי ניסיתי לשלב במוזיקה שלי את שתי ההשפעות המוזיקליות הגדולות שלי. לפני כשנתיים הקמתי הרכב בשם Falkor Ensemble , פלקור הוא הדרקון הפרוותי מהספר של מיכאל אנדה - הסיפור שאינו נגמר. זהו ספר מסע בעולם של דמיון ויצירה שהיווה קסם עבורי מאז שקראתי אותו, וקיוויתי להעביר חלק ממנו דרך המוזיקה שלנו. שם הסיפור שלנו התחיל.

מאז היווסדות ההרכב עשינו עשרות הופעות בכל מקום אפשרי בישראל שנותן במה למוזיקה ניסיונית. לפני שנה הקלטנו את האיפי ראשון שלנו, והאלבום המלא בדרך...

החברים בהרכב הזה הם מוזיקאים מהממים שהם גם חברים טובים: גיא שובל על סקסופונים, זאב זילברמן על קונטרבס ובס חשמלי, רותם ילין על תופים ופרקאשן ואני על גיטרות והלחנה.


מוזמנים להאזין למיקסטייפ ההשפעות וההשראות שלנו ולכמה קטעים שהקלטנו בזמן האחרון.


91 צפיות0 תגובות
bottom of page