top of page
  • תמונת הסופר/תהמערכת

צמחי מרפא-לא רק ירוק // גילי סגל

עולם הרפואה המודרני מהלל את תעשיית התרופות.

בכל ביקור אצל רופא יוצאים עם לפחות מרשם אחד של תרופה בעלת שם לא ברור ורשימת רכיבים ותופעות לוואי באורך הגלות. לא פעם קורה שתרופה שניתנה לנו מעוררת התפרצות של בעיה אחרת לגמרי, שלא הייתה שם קודם, ככה אנחנו נכנסים ונכנסות ללופ שלא נגמר- הכדורים מאבדים את השפעתם, אנחנו צורכים יותר תרופות, המערכת החיסונית שלנו נחלשת, ובסך הכל ניסינו לטפל בשפעת.

למרות שכבר עברנו את מחלות החורף, עונות המעבר מביאות איתן מחלות משל עצמן. תרופת סבתא קלאסית ואהובה למשל היא תה הג'ינג'ר בתוספת דבש ולימון

צמח הג'ינג'ר (זנגוויל) הוא מושיע הגרונות הצרודים! (מופנה בעיקר לזמרים.ות שבינינו) ומוכר בעולם בעיקר כתבלין במאכלים מהמזרח (הודו, סין, יפן, קוריאה, וייאטנם וכו'..). הג'ינג'ר הוא צמח אהוב מאוד על הרפואה הטבעית. יש לו טעם חריף ותכונות מחממות, הוא אנטי דלקתי ומחטא - לכן יעיל כל-כך נגד ליחה, שיעולים, צרידות וכאבי גרון. הוא יעיל גם נגד מחלות דלקתיות שונות כמו סינוסיטיס וברונכיטיס, מסייע בניקוי רעלים ובאופן כללי עושה פלאים לחיזוק המערכת החיסונית. הג'ינג'ר גם נבדק ונחקר על יעילותו לטיפול בבחילות (בעיקר בחילות בוקר בהריון, כימותרפיה ומחלות ים) ובבעיות עיכול המתבטאות בין היתר בנפיחות וגזים.

הנה מתכון לתה מרפא וחמים לערב קריר (זה טעים גם כשלא קר):

צ'אי מסאלה הודי משודרג


- 4-5 כוסות חלב אורז\סויה - כפית ג'ינג'ר טרי או מיובש - 1-2 מקלות קינמון - כפית ציפורן - כפית הל - 5-6 פלפל אנגלי - כפית שושנים (ורדים) - חצי כפית זרעי אניס (אופציונלי) - סוכר (אופציונאלי) - תה שחור (אופציונאלי, להוספת קפאין מעורר למשקה)


הוראות הכנה: להרתיח בסיר עם את חלב האורז\ סויה (אפשר גם קצת מים). להוסיף את כל התבלינים למעט השושנים. לבשל למשך 20 דקות לפחות. לכבות את האש, להוסיף את השושנים ולכסות את הסיר במכסה. לחכות 5 דקות ולהגיש. ניתן להמתיק במידת הצורך.

מעניין אתכם.ן לשמוע עוד? במחנה השבלולים הגדול (03-05.05), באחד מימי הפסטיבל, אעביר סדנה שתרחיב על צמחי מרפא (שכולנו מכירים) וצמחי מדבר. בנוסף אני גם אשתתף בשוק תוצרת עצמית (חדש!) ואמכור קוסמטיקה 100% טבעית שאני רוקחת תחת השם "מכשפה קטנה".

יוצרים ויוצרות! מעוניינים למכור מיצירותיכם.ן? צרו קשר במייל: gili.segal3@gmail.com

שיהיה לכם אביב פורח וצבעוני 3>

119 צפיות0 תגובות
bottom of page